משחקים של דורה

משחקים של דורה
לחצו על התמונה למעבר למשחקים

כל מה שצריך לדעת על בורגס

ברוכים הבאים לבורגס, בירת התיירות של דרום הים השחור הבולגרי. למרות שהיא עיר נמל ועיר כלכלית חשובה, היא מצליחה לשמר את הקסם הנינוח של הים, ולכן היא עיר אטרקטיבית מאד למטיילים. כל מה שצריך לדעת על העיר - רגע לפני שעולים על המטוס.

בורגס על רגל אחת

בורגס (בורגאס) היא העיר הרביעית בגודלה בבולגריה, עם אוכלוסיה של כמאתיים אלף תושבים, והיא העיר החשובה ביותר בדרום החוף הבולגרי של הים השחור. עם זאת, בורגס הצליחה לשמר תחושה של עיר לא סואנת מדי, שמתאימה בהחלט לשמש כעיירת נופש. הביקור בעיר מתאים בעיקר למי שאוהבים לנוח, לשוטט ברחובות העיר ולספוג אווירה, ומומלץ לכם מאד גם לצאת מהעיר, אל אחד מאתרי הטבע שעוטפים אותה. מרכז העיניין בעיר הוא באיזור שבין הכיכר הראשית טרויקאטה לכיוון דרום מזרח ולכיוון הים.

http://www.lametayel.co.il/fckfiles/d42667b9289c412874dc36ae62398b83.jpeg

אטרקציות בעיר

ככר פלושטאט טרויקאטה (Trikaka) ורחוב אלכסנדרובסקה היוצא ממנה לכיוון דרום הם לב העיר של בורגס. שניהם יחד מעניינים למדי, בין היתר הודות לשילוב בין החזות הסובייטית-משהו של חלק מהביניינים (למשל בניין האוניברסיטה הסמוך לכיכר או בניין מלון בולגריה במורד רחוב אלכסנדרובסקה) לחיים המערביים שמתקיימים בהם כיום.

כנסיית קירילוס ומתודיוס הקדושים (Sts Cyril & Methodius Church) נחשבת לכנסיה הראשית בעיר, והיא ללא ספק שווה ביקור. העיצוב שלה מרהיב, ובעיקר הפרסקאות (ציורי הקיר) שניתן לראות מבפנים. מרשימה במיוחד הכיפה המרכזית של הכנסיה, שאם תבואו ביום שימשי ובשעה הנכונה, תראו בצורה יפה את השתקפות השמש בין החלונות שמרכיבים אותה.

  • כתובת: הכנסיה נמצאת בכיכר הנושאת את שמה בפינת הרחובות ul. Slavyanska ו- ul. Vazhrazhdane
  • שעות פתיחה: מדי יום בין השעות 08:00-17:00. הקפידו לבוא בלבוש הולם.
  • מחיר: חינם

הכנסיה הארמנית הקטנה ע"ש חאץ` הקדוש (St. Hach Armenian Church), שנמצאת במורד רחוב אלכנדרובקה, ממש מאחורי מלון בולגריה (שתזהו בקלות בזכות גובהו והקזינו שבפתחו), מצדיקה ביקור גם היא, ולו רק כי מעניין לראות אותה בהשוואה לכנסיה האורתודוקסית הראשית. המבנה יפה למדי, אבל אל תפספסו את הביקור בתוך הכנסיה, כיוון שזו גדולתה האמיתית.

  • כתובת: ul. Lermantov, בין ul. Bogoridi ל- ul. Mitropolit Simeon
  • שעות פתיחה: מדי יום בין השעות 06:00-22:00. הקפידו לבוא בלבוש הולם.
  • מחיר: חינם

הפארק הימי (Maritime Park, Morska Gradina) והחוף הם ללא ספק האטרקטיביים ביותר בבורגס. נכון, תמצאו חופים יפים מאלה בעיירות הסמוכות (ראו בהמשך), אבל הפארק הופך את האיזור לאטרקטיבי מאד, ובעיקר – מלא אוירה. הוא משתרע לאורך החוף כולו, ותמצאו בו המון פינות לשבת ולהתבונן בכל מה שקורה מסביב, וכן פסלים מרשימים, בימות למופעים שמועלים בקיץ וכדומה. החוף עצמו מחולק על ידי רציף קטן שנקרא "הגשר", אבל אין הבדל ממשי בין "החוף הישן" ל"חוף המרכזי" שמשני צידיו – ובקיץ בשניהם תמצאו המון אנשים, בתי קפה וכדומה.

המוזיאונים בעיר - בבורגס תמצאו מספר מוזיאונים צנועים, שביקור בהם יכול להיות מעניין אם מגיעים עם ציפיות לא גבוהות מדי. מוזיאון הארכיאולוגיה, מוזיאון הטבע, מוזיאון העיר והגלריה לאומנות, שפרוסים לאורך רחוב ul. Konstantin Fotinov והרחובות שיוצאים ממנו, מציעים אוספים קטנים בתחומים השונים שלהם, ומכולם המעניין ביותר הוא המוזיאון לארכיאולוגיה. גם המוזיאון האתנוגרפי, ששוכן צפונה יותר, מול כנסיית קירילוס ומתודיוס הקדושים, שווה ביקור אם אתם רוצים להכיר את התרבות והמסורת של האיזור.

  • שעות פתיחה: רוב המוזיאונים פתוחים מדי יום השעות 09:00-17:00, כאשר מוזיאון הטבע, מוזיאון העיר והגלריה סגורים בסופי השבוע, ובחורף סגורים כל המוזיאונים בימי א`.
  • מחיר: הכניסה לכל המוזיאונים עולה כ-2 לב למבוגר.

אטרקציות בסביבת העיר

האגמים ומרכז השימור פודה בהחלט שווים ביקור, אם אתם רוצים לטעום קצת מהטבע הבולגרי המיוחד. מדובר בארבעה אגמים: Mandrensko הסמוך לבורגס מדרום, Burgasko הסמוך לעיר ממערב, Atanasovsko הסמוך לה מצפון, ו- Pomoriysko הקרוב לעיירה Pomoriye, כ-20 ק"מ צפונית לבורגס. הודות למאמצים של מרכז השימור פודה (Poda) הפכו האגמים למרכזי מחייה מרתקים לציפורים רבות, ונעים גם מאד לערוך בהם טיולי שייט שונים. את כל הטיולים תוכלו לנסות לתאם באמצעות המלון שלכם, או במרכז פודה עצמו. מהמרכז תוכלו גם לצאת לסיור רגלי של כ-2.5 ק"מ בשביל שיקח אתכם אל לב איזור הציפורים.

  • כתובת: מרכז פודה נמצא כ-8 ק"מ דרומית לבורגס, על הכביש ל- Sozopol (ממש לפני הגשר שעובר על הנהר המקשר בין הים לאגם מאנדרנסקו).
  • הגעה: ניתן להגיע למרכז באמצעות מונית (שצפויה לעלות כ- 10 לב), או באמצעות אוטובוס מספר 5 או 17.
  • טלפון: 359-56-500560+; 0885-937836
  • אתר: www.bspb-poda.de

סוזופול (Sozopol) היא עיירה קסומה ומלאת אווירה, הודות לסימטאות הצרות ולמבנים העתיקים שלה, והיא אפילו קצת פחות מתוורת מאחותה מצפון, נסבאר (ראו בהמשך). העיירה נמצאת כ-30 ק"מ דרומית לבורגס, והיא יכולה להיות מקום מצויין לשיטוט של יום שימשי, ולארוחה טובה, או לבילוי של מספר ימים. שימו לב שהאיזור המעניין ביותר ועם האווירה הטובה ביותר הוא האיזור העתיק, שנמצא על לשון היבשה מצפון לאיזור החדש יותר.

  • הגעה: אוטובוס יוצא מבורגס לסוזופול כל 20 דקות בערך, והנסיעה צפויה לקחת כ- 40 דקות. המחיר הוא בדרך כלל כ-3 לב.
  • אתר: www.sozopol.com

נסבאר (Nesebar) היא עיירה ציורית קטנה הממוקמת על חצי אי, המרוחקת כ-30 ק"מ צפונית לבורגס. העיר העתיקה של נסבאר הוכרזה כאתר שימור עולמי מטעם אירגון אונסק"ו. במקום תמצאו את שרידי הכנסיה העתיקה המרשימה וכנסיות אחרות שמורות ויפות, נוף מהמם אל הים השחור, סמטאות חביבות בין בתי עץ עתיקים, מסעדות ובתי קפה חמודים בין הרחובות. היותה של נסבאר עיירה כה פופולרית בקרב התיירים משמעה גם ריבוי חנויות מזכרות וחברות טיולים ושיט - קחו זאת בחשבון.

  • הגעה: אוטובוס יוצא מבורגס לנסבאר כל 20 דקות בערך, והנסיעה צפויה לקחת כ- 40 דקות. המחיר הוא בדרך כלל כ-3 לב.
  • אתר: www.nessebar-bulgaria.com

חוף השמש (סלנצ`ב בריאג, Sunny Beach) הוא ללא ספק היעד שלכם אם אתם רוצים להתענג על חופים אמיתיים כמו שהבטיחו לכם בעלונים של חופי הים השחור. הוא דומה לחוף הזהב הצפוני יותר (סמוך לוארנה), אלא שחוף השמש גדול יותר, מרווח יותר, ובעיקר מזמין התפלשות בחול הבהיר. המקום הפך בשנים האחרונות אטרקטיבי למשפחות, ותוכלו לקפוץ לכאן לביקור של כמה שעות, או לבחור לכם מקום לישון בו מתוך עשרות המלונות שנבנו כאן. שימו לב: בשיא העונה מומלץ בחום להזמין מקום מראש ללינה באיזור.

  • הגעה: חוף השמש נמצא כ-3 ק"מ צפונית לנסבאר, וההגעה אליו מבורגס נעשית בדרך כלל באותם אוטובוסים.
  • אתר: www.sunny-beach.com

מקור: http://www.lametayel.co.il/%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%95+%D7%90%D7%AA+%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%A1

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה