משחקים של דורה

משחקים של דורה
לחצו על התמונה למעבר למשחקים

כל מה שצריך לדעת על התקרחות, קרחת ונשירת שיער

לשיער שלנו תכונה די מעצבנת - הוא צומח במגוון מקומות מיותרים כמו בגב, בכתפיים ואפילו באוזניים ונושר דווקא מראשינו, המקום המרכזי בו ראוי שימשיך לצמוח. אז איך מתמודדים עם נשירת שיער ? מדוע השיער נושר? ואיזה פתרונות להתקרחות נמצאים בשוק? כל התשובות בהמשך.





התקרחות או נשירת שיער פוגשת כל אחד מאיתנו בשלב זה או אחר של חיינו. יש גברים שכבר בגיל עשרים מבינים שהרעמה של שנות ילדותם הולכת ונעלמת, ונשים? הן תמיד מתלוננות על נשירת שיער עם כל חילופי עונות או על נשירת שיער לאחר לידה. בשל כך קיימת תעשייה שלמה העוסקת רק בדבר אחד - איך למנוע התקרחות. בכל כמה חודשים יוצא תכשיר חדש או טיפול נגד התקרחות שמבטיח לחדש את שורשי השיער ולהביא לצמיחתה של הרעמה שאנו כה משתוקקים אליה. האם הטיפולים והתכשירים עוזרים?

בואו נתחיל מההתחלה, מדוע אנו מאבדים שיער?
התשובה לשאלה נעוצה בגנטיקה, המטען הגנטי שלנו הוא שיקבע, לפי רוב, האם השיער הגדל בקודקודינו ומעל המצח יהיה רגיש להורמון DHT, הורמון שנוצר כתוצאה מפעילות יתר של אנזים 5 אלפא רדוקטאז. במידה ואנו רגישים, תהליך הנשירה וההתקרחות הוא בלתי נמנע, ההורמון גורם להתנוונות זקיק השערה ולנשירתו. ולמה זה לא קורה לשיער על הכתפיים ועל העורף אתם שואלים? כיוון שלטבע הומור משלו ושערות אלו אינן רגישות להורמון זה.

מלבד הסיבה הגנטית שיער ראשינו יכול לנשור גם עקב גורמים נוספים. לחץ המופעל עלינו, טראומה, חוסר איזון הורמונאלי, מחסור בברזל, באבץ או ב - b12. כל אחת מהתופעות הללו, אשר ניתן לבדוק אותן ע"י בדיקת מעבדה, עשויה לגרום להתקרחות. גורמים נפשיים וכאלו הנגרמים מחוסר איזון ניתנים לטיפול, ולרוב כל שעלינו לעשות הוא לאזן מחדש את גופינו ולמלא את החוסרים.

אילו סוגי קרחות נפוצות בשוק?
קרחת טבעתית: קרחת זו הינה קרחת עגולה המופיעה בדרך כלל על הקרקפת ומתחילה מאזור הקודקוד. הקרחת עלולה להתפתח לאיבוד שיער טוטאלי, אך ניתן למנוע זאת ע"י שימוש בטיפול המגרה את הקרקפת להצמיח שיער באמצעות סטרואידים וחומרים אחרים.
קרחת אנדרוגנטית: זו הקרחת השכיחה אשר מדללת את שיער ראשם של גברים ונשים. הקרחת נובעת מהימצאותו של הורמון הטסטוסטרון המופרש בגברים (הרבה) ובנשים (במידת מה). אצל גברים קרחת זו מתחילה מהמצח או מהמפרצים מעל לרקות, בעוד אצל נשים היא פחות ממוקדת.
קרחת בעקבות הקרנות: קרחת הנובעת מהקרנות הינה קרחת זמנית והפיכה. קירור הקרקפת בזמן ההקרנות יכול לצמצם את התופעה.

שיטות ופתרונות לטיפול בנשירת שיער והתקרחות
הגעתם למסקנה שזה לא זמני, השיער שלכם נושר ואתם מעוניינים למצוא לכך פיתרון, לפניכם הפתרונות המובילים בשוק. טיפול רפואי לפי סוג הקרחת ובדיקות מעבדה - תוכלו ללכת לרופא עור ולאבחן את סוג הקרחת וסיבת ההתקרחות. הרופא יוכל להגיד האם נשירת השיער נובעת מהמטען הגנטי שלכם או שהסיבה היא לחץ או חוסר בוויטמין מסוים. הרופא יעניק לכם תמיסות לשימוש יומיומי המעודדות את צמיחת השיער או טיפול אחר הכולל נטילת תוספי מזון או תרופה הורמונאלית.

השתלת שיער
- השתלת שיער היא לרוב המוצא האחרון אליו פונים, אולם זו שיטה יעילה ומקובלת ביותר. לצורך השתלת שיער עליכם להגיע לרופא מתחום הפלסטיקה. ניתוח השתלת שיער הוא ניתוח כואב מעט, במהלכו לוקחים מהמטופל את השערות הנמצאות על העורף ושותלים במקום הדרוש. השיער השתול יישאר לצמיתות ויהיה בעל תכונותיו התורשתיות של השיער שלכם, בצבעו ובצורתו. ניתוח השתלת שיער עדיף לעשות כאשר המטופל במצב התקרחות מתקדם יחסית, וזאת בכדי למנוע מצב בו חלה עוד נסיגה בשיער לאחר השתלת השיער, מה שישנה את מראה המטופל וידרוש השתלה נוספת. ניתוח השתלת שיער מיועד לבעלי קרחת וכן לאנשים שאיבדו שיער כתוצאה מכוויה, ממתיחת פנים או ממחלה שגורמת לאובדן שיער חלקי.

פאה נוכרית
- כן, כן אומנם חושבים ישר על סרטים מצוירים בהם הפאה מתעופפת לכל הכיוונים אולם כיום כאשר שוק הפאות מפותח ניתן להתאים לכל ראש פאה אשר תהלום אותו ולא תראה כמו גוף זר היושב על ראשכם. נכון, קשה לשמור בסוד שיש לכם פאה, צריך לזכור לשים אותה בכל בוקר וכשבאים אורחים, ואולי תתקשו לעשות איתה ספורט, אבל אם אתם רוצים להימנע מניתוח השתלת שיער זה יכול להיות פתרון טוב עבורכם, ששווה לשקול.

שזירת שיער
- שזירת שיער זה לא רק לכלות או לכבוד אירוע מיוחד, זה יכול להיות גם פתרון לשיער דליל שאנו רוצים לשוות לו מראה צפוף ומלא. שזירת שיער נעשית במספרות ע"י קשירת שיער הדומה לשיערו הטבעי של המטופל. ישנם ספּרים מקצועיים שעושים זאת היטב, אבל יש לקחת בחשבון את החום, ההצקה לקרקפת וכן ניוון השיער הטבעי שעלול להתפתח.

ואפשר להשלים עם הקרחת, לאהוב אותה ולמצוא את הדברים הטובים שנובעים מחוסר בשיער ראש - לא צריך להסתרק, אין דבר כזה 'Bad Hair Day' ואין חשש לכינים.

מקור: http://www.nituhim.co.il/%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A8%D7%97%D7%95%D7%AA

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה