משחקים של דורה

משחקים של דורה
לחצו על התמונה למעבר למשחקים

כל מה שצריך לדעת על נחש בחלום (חלום על נחש)


כל מה שצריך לדעת על נחש בחלום (חלום על נחש)

נהוג לחלק את הסמלים המופיעים בחלומותינו לסמלים אישיים וסמלים אוניברסליים. סמלים אישיים לקוחים ממחסן הסמלים האישי של כל חולם, שנוצר עקב חוויות והתנסויות שעבר החולם בחייו. סמלים אוניברסליים הם סמלים שמשותפים לקבוצות של אנשים. למשל- קבוצות אתניות או דתיות, קבוצות גיל, אנשים החיים באותה סביבה גיאוגרפית או מדברים באותה השפה, אנשים ששרתו בצבא וכך הלאה.
הנחש הינו סמל נפוץ ורב משמעויות. פירושו משתנה בין חלום לחלום ובין חולם אחד למשנהו. בשל ריבוי הפרשנויות לסמל הנחש בחלום, לא ניתן להכליל ולהתייחס למשמעות אחת של הנחש בחלומות, יש לבחון כל חלום לפרטיו על מנת לגלות את המשמעות המתאימה.


הראה נחש אדום בחלום פירוש הדבר כי החולם מודע לכך שבקרוב יצטרך לקבל החלטה גורלית.

הנחש כסמל אישי

סמל אישי יכול לשנות את פירוש החלום מקצה לקצה ולכן בבואנו לפרש חלום על נחש, ראשית מומלץ לבדוק האם לחולם היו התנסויות אישיות עם נחשים בחייו. לדוגמה- האם החולם עובד עם נחשים (במקרה כזה למשל, סמל הנחש יכול להצביע על מקום העבודה); האם החולם הוכש על ידי נחש (רגישות פיזית או פסיכולוגית במקום בו הוכש); האם עבר אירוע טראומטי עם נחשים (צורך לחזור אחורה לשם תיקון וריפוי העבר).


הנחש כסמל אוניברסלי

הנחש יכול לסמל התחדשות
הנחש משיל את עורו. השלת העור מסמלת שחרור מהישן ולכן מקשרים את הנחש יותר מכל לשינוי, התחדשות, מוות ולידה מחדש. כאשר הנחש משיל את עורו, יש לו מתחת עור חדש, דבר המעיד על היכולת לעבור את השינוי באופן חיובי. מעגל המוות והלידה מחדש, הנצחיות, שמומחש גם על ידי סמל הנחש הבולע את זנבו- האורובורוס.
הנחש יכול לסמל בריאות
הנחש הוא גם סמל לרפואה, זאת אולי בגלל הארס שלו - שלעתים יכול לשמש כסם מרפא. סיבה נוספת יכולה להיות נחושתן - נחש הנחושת שמשה רבנו בנה במדבר במצוות ה' על מנת להציל את בני ישראל ממגפה שהנחית עליהם אלוהים כעונש. ציור הנחש כרוך סביב מטה שהינו סמל נפוץ בתחום הרפואה (סיכת החובש הצה"לי, לדוגמא) מבוסס על סיפור זה.
הנחש יכול לסמל מיניות
לדוגמא, פרויד טען כי נחש המופיע בחלום הוא סמל פאלי, המייצג את איבר המין הזכרי. עם זאת, בל נשכח כי פרויד התמקד בסימבוליזם המיני של החלומות, וקבע כי כל המערכות המורכבות המופיעות בחלומות מייצגות את איברי המין ושאין שום ספק שכל כלי-הנשק ושאר המכשירים משמשים כסמלים לפין.
הנחש יכול לסמל ערמומיות
הנחש מופיע לראשונה בספר בראשית בפרק ג', בסיפור על גירוש אדם וחווה מגן עדן: "והנחש היה ערום מכל חית השדה אשר עשה ה' אלוהים" (בראשית ג, 1). הנחש מתואר כיצור ערמומי וחלקלק המפתה את חוה לעבור על הציווי האלוהי ולאכול מעץ הדעת.
הנחש יכול לסמל ספקות
המילה נחש לקוחה מתוך השורש העברי נ.ח.ש. שבהטייתו ניתן לקבל את המילים- ניחוש, לנחש. בנוסף, הנחש נראה כמו האות S באנגלית, מזכיר במראהו סימן שאלה. נוכחותו של הנחש בחלום יכולה להצביע על ספקות או חוסר בטחון של החולם בכיוון בו הוא הולך.
הנחש יכול לסמל פחדים
בסיליסק (מהמילה היוונית basiliskos - מלך קטן) הוא מלך הזוחלים המיתולוגי, שלו מיוחסת היכולת להרוג בעזרת מבט בלבד. דמות הבסיליסק המפלצתי העסיקה יוצרים רבים לאורך השנים, ומתקופה לתקופה היא גם התפתחה. במרבית המקרים כאשר חולמים על מפלצת, המסר הוא פשוט להתמודד עם מקור הפחד ולתת לו שם על מנת שיוכל לקבל ביטוי בחייו של החולם.
הנחש יכול לסמל התעוררות רוחנית
הנחש הוא סמלה העיקרי של אנרגיית הקונדליני - כוח החיים הראשוני. קונדליני , בסנסקריט, פירושו 'נחש' או 'נחש רדום'. לפי המסורת ההינדית, שוכן הקונדליני בצ'אקרת הבסיס, בבסיס עמוד השדרה, כשהוא מפותל שלושה וחצי פיתולים. הצ'אקרה הראשונה- צ'אקרת הקונדליני, קשורה בגוף הפיסי, במציאות הגשמית ולכן מחוללת חיים. היא המקור לקרקוע שלנו, ליצרים הבסיסיים ולהישרדות. עם התעוררות הקונדליני (באופן תקין), הוא עולה למעלה, אל הצ'אקרות העליונות ומאפשר התעוררות רוחנית וראייה על חושית.
פירוש הנחש בחלום משתנה בין תרבויות
היוונים טענו שחלום על נחש הוא סימן למחלה ולאיבה, ואילו האשורים האמינו כי מי שחולם על ציד נחש זוכה בכך בחסות המגוננת של אחד המלאכים. היהודים לעומתם, גרסו כי מי שחולם על נחש המכיש אותו עתיד להכפיל את הכנסותיו, ואילו מצרי שחלם על נחש הבין כי הגיעה השעה ליישב מחלוקת.


הראה נחש לבן בחלום פירוש הדבר כי יש לשקול בכובד ראש סוגיה כלשהי לפני קבלת החלטה פזיזה.



נחשים לפי צבעים בחלום

הראה נחש אדום בחלום פירוש הדבר כי החולם מודע לכך שבקרוב יצטרך לקבל החלטה גורלית.

הראה נחש כתום בחלום פירוש הדבר כי החולם מוטרד מסוגיות רבות מדי ומוטב לו להרגיע את נפשו.

הראה נחש לבן בחלום פירוש הדבר כי יש לשקול בכובד ראש סוגיה כלשהי לפני קבלת החלטה פזיזה.

הראה נחש צהוב בחלום פירוש הדבר כי דבר מה טוב עתיד להתרחש על החולם.

הראה נחש שחור בחלום פירוש הדבר כי הגיעה העת לבצע שינוי ממנו חשש החולם זמן רב.

הראה נחש חום בחלום פירוש הדבר כי החולם חש צורך בקירבת אדם או בן משפחה קרוב.


מקור: http://www.articles.co.il/article/7050/%D7%94%D7%A0%D7%97%D7%A9%20%D7%91%D7%97%D7%9C%D7%95%D7%9D

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה