משחקים של דורה

משחקים של דורה
לחצו על התמונה למעבר למשחקים

כל מה שצריך לדעת על ניתוח אף לבני נוער

החופש הגדול הוא הזמן האולטימטיבי לבני נוער לבצע ניתוחים פלסטיים, כשהפופולארי ביניהם הוא ניתוח אף. האף מסיים את גדילתו בסביבות גיל 16 ועם סיום הגדילה ניתן לבצע ניתוח פלסטי, לתקן ולשפר את מראה האף וכן לטפל בבעיות נשימה כתוצאה ממבנה האף



החופש הגדול הוא הזמן האולטימטיבי לבני נוער לבצע ניתוחים פלסטיים ולקראת חופשת הקיץ, מדווחים היועצים ברשת מרפאות פרופורציה, גוברות הפניות לביצוע ניתוחים פלסטיים ובעיקר ניתוח אף. מדובר בניתוח פופולארי שכן האף מסיים את גדילתו בסביבות גיל 16 ועם סיום הגדילה ניתן לבצע ניתוח פלסטי, לתקן ולשפר את מראה האף וכן לטפל בבעיות נשימה כתוצאה ממבנה האף.
בני הנוער המטופלים מנצלים את החופשה הארוכה על מנת לעבור את הניתוח, להחלים, ולחזור לשגרת חייהם הרגילה כשהם מצויידים באף יפה יותר.

ניתוח אף לשינוי המראה

דר' יעקב בר, מומחה בכירורגיה פלסטית, מנתח פלסטי בכיר ברשת מרפאות פרופורציה, מוסר כי "באופן כללי, ההנחיות המקצועיות ביחס להתאמת בני נוער לביצוע ניתוחים פלסטיים, מבוססות על שיקולים פיזיולוגיים ושיקולים פסיכולוגיים כאחד: שני הגורמים חשובים מאוד וחייבים להוות חלק בלתי נפרד מקבלת ההחלטה של המנתח. לכן, חשוב מאוד לבדוק ולוודא שהרופא המנתח מתייחס בכובד ראש ובוחן את האספקטים הפסיכולוגיים והאישיותיים של המטופל, במיוחד כשמדובר בבני נוער. וזאת על אף ולמרות שנדרשת חתימת ההורים לביצוע ניתוח למטופל שגילו מתחת לגיל 18. ב'רשת מרפאות פרופורציה', השיקולים הפסיכולוגיים נבחנים בקפידה, ובגרותו הנפשית של המטופל, על פי התרשמותו של המנתח, הינה תנאי הכרחי לביצוע הניתוח."
יש לקחת שיקולים אלה בכל ניתוח וגם בניתוח אף, שתוצאתו יצירת מציאות חדשה לחלוטין מבחינת המראה.




ניתוח אף הינו צעד משמעותי במיוחד מבחינתו של המטופל. מדובר בשינוי של איבר מאוד מרכזי, המעניק מראה חדש לחלוטין לפניו של המטופל. הבקשות לניתוחים מתחילות בגילאי 16-17, כשהיחס בגילאים האלה הוא בד"כ 80% בנות, 20% בנים.
חשוב לדעת כי תהליך הגדילה של האף מסתיים בסביבות גיל 16, ולכן רצוי להימנע מהתערבות כירורגית בשלבי הגדילה, ורק לאחר סיום התהליך ניתן להתחיל ולבצע ניתוחי אף.
גם במקרה של ניתוח אף, קיימת חשיבות רבה לשיקולים הפסיכולוגיים, אשר ישפיעו על החלטת המנתח האם לבצע את הניתוח. על הרופא יש לבחון את הבשלות הנפשית של בן הנוער ולהביא בחשבון נתונים כמו רצונו הכן של בן הנוער בניתוח, ושאינו מושפע מרצונות הסובבים אותו, כגון הורים וחברים. חשובה לא פחות היא הבשלות הנפשית של המטופל ברמה של מוכנות לקבל את השינוי במראה: גילאי העשרה הינם גילאים בהם מתעצבת האישיות ולפיכך צריך המנתח להתרשם פסיכולוגית על המוכנות שלו ועל הסיכון של פגיעה נפשית: השיקול הפסיכולוגי במקרה של ניתוח אף מאוד משמעותי היות ומדובר בשינוי במראה הפנים, וקיימת בגיל זה נטייה לחשוב בקיצוניות של "שחור" ו"לבן", הווה אומר מבחינת המטופל- התוצאה הכי יפה בעולם או הכי מכוערת שיש.
לפיכך, למרות שמבחינה פיזיולוגית, ניתן לבצע ניתוח אף כבר מגיל 16, מומלץ לא לבצע ניתוחי אף בבני נוער שהתחושה לגביהם היא של חוסר בגרות נפשית, בלבול ודגש על השפעה סביבתית. כשהרופא נתקל באמרות כגון: "אמרו לי" מאשר "אני חושב", או במקרה בו הוא מזהה לחץ מההורים. העדיפות היא שההורים לא ילחצו, או אפילו יביעו התנגדות לניתוח.

ניתוח אף – הצד הבריאותי של ניתוחי אף

לא מעט אנשים, וביניהם בני נוער, לפני ניתוח אף, סובלים מאי נוחות או בעיות בנשימה הנובעות ממחיצה עקומה – מה שנקרא 'ספטום'. רבים שמעוניינים לתקן את מראה אפם יגלו בעת הבדיקה שהם סובלים מבעיה כזו העלולה לגרום לאי נוחות נשימתית, דלקות חוזרות, נזלת כרונית, סינוסיטיס וכדומה.
לדברי מומחה לכירוגיה פלסטית ברשת מרפאות "פרופורציה, מסיבות שונות, מולדות או כתוצאה מחבלה, מחיצת האף וכדי לנשום בקלות, חשוב ליישר אותה.
כיצד מיישרים? מסירים את הסחוס ו/או את העצם העקומה ומקבעים את המחיצה במרכז ולאחר מכן, מתקנים את העיוות החיצוני הנראה לעין. בדרך כלל ניתן לבצע זאת בגישה פנימית, כלומר – על ידי חתכים פנימיים וללא צלקת חיצונית. מסירים את עודף העצם והסחוס בחלק העליון של האף ומבצעים עידון ועיצוב של הסחוס בקצה האף. לבסוף, אם צריך, מבצעים הקטנה של הנחיריים. בסוף הניתוח מניחים פלסטרים שקופים וגבס פלסטי להידוק וקיבוע. כשיש א-סימטריה רבה, יש צורך בגישה חיצונית – מבצעים חתך בסיס האף ומרימים את העור על מנת לראות את הסחוסים והעצמות טוב יותר ולבצע את השינויים הנדרשים ביתר דיוק.
הניתוח המשולב מיועד לבני 15-17 ומעלה. זמן ניתוח נע בין כשעה-שעתיים וההחלמה נמשכת בין שבוע-שבועיים, תלוי במורכבות הניתוח וביכולת ההחלמה של כל אדם. והמראה? הגישה כיום היא ליצור אף טבעי ולא משהו שייראה לא שייך לפנים.

מקור: http://www.proportzia.co.il/?CategoryID=300&ArticleID=568

תגובה 1:

  1. אני מתכננת לעשות ניתוח אף. אני בטוחה שזה ישפר את איכות החיים שלי! תמיד היה לי קונפליקט איך שאני נראית.
    רשלנות רפואית

    השבמחק