משחקים של דורה

משחקים של דורה
לחצו על התמונה למעבר למשחקים

כל מה שצריך לדעת על העתקה במבחנים והעתקה בבגרויות

משרד החינוך מתכוון להטיל עונש כבד על התלמידה מתיכון בויאר בירושלים, שהגיעה לבגרות בתנ"ך עם טופס פתור. היא לא תוכל לגשת לבגרויות בשלוש השנים הקרובות. אלו שכבר עשתה הקיץ - ייפסלו

הגניבה וההעתקה בבגרות בתנ"ך יעלו ביוקר לתלמידה מתיכון בויאר. על התיכוניסטית בת ה-17 מירושלים, שהודתה כי גנבה את טופס הבגרות בתנ"ך

ממרכז הבגרות האקסטרני בו עבדה אמה, צפוי משרד החינוך לאסור להיבחן במשך שלוש שנים - לא רק בבגרות במקצוע זה, אלא גם ביתר הבגרויות. ל-ynet נודע כי משרד החינוך מתכוון גם לפסול את שאר בחינות הבגרות, אליהן כבר ניגשה התלמידה במועד הקיץ הנוכחי.

במשרד החינוך רואים את המעשה בחומרה רבה ולכן יש כוונה לנקוט ביד קשה נגד התלמידה מהתיכון היוקרתי בירושלים, למען יראו וייראו. מדובר בתלמידה מצטיינת, שאמורה הייתה לקבל תעודת הצטיינות בטקס סוף השנה שייערך בשבוע הבא. היא אמנם כתבה מכתב התנצלות לאחר שנתפסה עם מבחן פתור על ידי המשגיח, אך עונשה צפוי בכל זאת להיות קשה.

רק לאחרונה הוחלט במשרד החינוך כי לאור ריבוי מקרי ההעתקות בשנים האחרונות יש להילחם בתופעה בצורה החריפה ביותר ואף להוקיע את הכינוי "העתקה". לטענתם, מילה זו מבטאת נורמה של סלחנות ולכן יש לכנות את התופעה בשמה המפורש - "גניבה ורמאות". הם מזכירים את תיאוריית "המדרון החלקלק", לפיה תלמיד שהצליח להערים על מוריו ומנהליו עלול להתנהג באופן לא ישר גם בעתיד, כאשר המעשה הלא אתי הבא עלול להיות גרוע יותר.


בימים הקרובים אמורה להתכנס ועדה פדגוגית מטעם משרד החינוך שתדון בנושא, כשעל הפרק תיבחן אפשרות לפסול לתלמידה גם את יתר בחינות הבגרות שאליהן ניגשה במועד הקיץ האחרון. כמו-כן, תיבדק האופציה למנוע ממנה בשלוש שנים הקרובות לגשת לא רק מהבגרות בתנ"ך, אלא גם למנוע ממנה מלגשת לכל בגרות אחרת.

גם היום מתקשים עדיין במערכת החינוך להבין מה גרם לתלמידה לגנוב את הטופס, דבר שהביא לפיטוריה של אמה ממקום עבודתה. "חבל מאוד, מדובר בילדה טובה ותלמידה מצטיינת שהיתה יכולה לעבור בקלות את הבחינה, ללא העתקה", אמר גורם המכיר את המקרה. "כעת היא תיאלץ לשלם בצורה קשה על המעשה הפסול שעשתה".

מקור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4082181,00.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה