משחקים של דורה

משחקים של דורה
לחצו על התמונה למעבר למשחקים

כל מה שצריך לדעת על לימודים לתואר שני

תואר מוסמך אוניברסיטה (Master) הוא התואר השני והוא מוענק בישראל על ידי אוניברסיטאות ומכללות המאושרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג). בדרך כלל הלימודים ל תואר שני מתקיימים באחד משני המסלולים: מסלול עם תזה שבו הסטודנטים נדרשים להגיש עבודת מחקר ומסלול ללא תזה. זהו התואר השני ומי שלומד בו קרוי מסטרנט או מגיסטר. בישראל מאושרות כל האוניברסיטאות להעניק תואר מוסמך אוניברסיטה ומאז תשנ"ט מתקיימים לימודים לתואר שני גם במספר מכללות אקדמיות ובכללן גם האוניברסיטה הפתוחה.

בדרך כלל ניתן למצוא במכללות תארים שניים שמקנים לבוגריהם קריירה בעלת הכנסה גבוהה כמו כלכלה וניהול, מינהל עסקים, מדעי המחשב והנדסה.

האם כדאי ללמוד לתואר שני?


למשל תואר שני בעריכת דין – האם יש לו יתרון כלשהו והאם הוא מבטיח עבודה במשרד יוקרתי מלווה במשכורת שמנמנה? תואר שני – כן, אבל התמחות בתחום אחר, כזה שהולך טוב עם עריכת דין כמו M.B.A, ראיית חשבון או תקשורת. במדעי המחשב למשל, תואר שני טוב למי שרוצה לתת שירותי ייעוץ בתחומים מאוד ספציפיים. גם כאן עדיף ללכת על השילובים המנצחים: מדעי המחשב וניהול למשל.

תנאי קבלה לתואר שני


הדרישות משתנות ממוסד אקדמי למשנהו. לדוגמה כדי להתקבל לתואר שני במנהל עסקים המבחן המקובל הוא GMAT. זהו מבחן בינלאומי באנגלית הכולל שאלות בסגנון אמריקאי בתחום כמותי ומילולי ודרישה לכתוב שני חיבורים. גם בארץ, במוסדות בהם ניתן ללמוד M.B.A קיימת דרישה לציון GMAT. הציון של ה-GMAT משוקלל עם ציון התואר הראשון.

בדרך כלל תנאי קבוע הוא ציון 80 לפחות בתואר ראשון ולימודי השלמה מתאימים לתחום הלימודים, אם אין רקע אקדמי מתאים.

מקור: http://www.nx2learn.com/master-degree.php

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שתואר שני היום הוא מאוד חשוב, ברוב התחומים מעסיקים נותנים יתרון לאנשים אשר סיימו תואר שני מפני שההיצע בשוק של אנשים שסיימו תואר ראשון הוא עצום.
    כמובן שאתם יכולים גם ללמוד תואר שני לדוגמא במנהל עסקים על מנת להתקדם לכיוון של תפקיד ניהולי.
    שנה לאחר שסיימתי קורס הנהלת חשבונות סוג 2 החלטתי כי אני רוצה להמשיך לתפקיד ניהולי ולכן התחלתי ללמוד תואר שני במנהל עסקים. אני חושב שהקידום לכיוון תפקיד ניהולי עזר לי מאוד ונתן לי הרבה מאוד עניין ואתגר בעבודה.

    השבמחק