משחקים של דורה

משחקים של דורה
לחצו על התמונה למעבר למשחקים

כל מה שצריך לדעת על ליסינג (השכרת רכב)

מחפשים להחליף את הרכב הישן? לקנות רכב חדש? אחד הפיתרונות המשתלמים והנפוצים הוא קניית רכב באמצעות ליסינג. רכב ליסינג טומן בחובו יתרונות רבים, כאשר אחד הבולטים שבהם הוא האפשרות לנהוג ברכב חדש יחסית בתשלום חודשי קבוע וידוע מראש, ללא הפתעות ומבלי להיגרר להוצאות כבדות בעקבות כל תקלה. רבים חוששים לקחת רכב ליסינג, מאחר והם לא יודעים מהו בדיוק ליסינג, במה הוא שונה מהשכרה ומהן שיטות הליסינג השונות. מטרתנו במאמר זה היא לעשות קצת סדר בבלגאן ולהביא בפניכם את כל מה שצריך לדעת בכדי לחכור רכב ליסינג התפור למידותיכם.

מה זה ליסינג ?
רבים תוהים מה ההבדל בין רכב ליסינג לבין רכב שכור. עיקר ההבדל נעוץ בכך שליסינג אינו השכרת רכב אלא חכירת רכב. מבולבלים? נסביר מיד - בהשכרת רכב אנו משלמים סכום חודשי קבוע בגין השימוש ברכב השייך לחברת ההשכרה. לעומת זאת, בחכירה של רכב ליסינג אנו משלמים תשלום קבוע לחברת הליסינג, אשר מהווה חלק מהתשלום על הרכב. אם בסוף התקופה נרצה להשלים את החסר ולרכוש את הרכב, נוכל לעשות זאת, ולחילופין נוכל לחדש את עסקת הליסינג בגין רכב חדש ולקבל זיכוי בגין הסכומים ששילמנו. כלומר, עיקר ההבדל בין רכב ליסינג לרכב שכור הוא שבליסינג הרכב יישאר בידינו בסוף התקופה, אם נבחר בכך, ובשכירות הרכב יחזור לחברת ההשכרה. מסיבה זו רכב ליסינג מהווה פיתרון נוח ומשתלם לרכישת רכב חדש ונותן בידינו את האפשרות לקנות רכב, גם אם אין בידינו כרגע את הסכום במלואו.

אילו שיטות ליסינג נהוגות בענף הרכב?
ישנן שתי שיטות ליסינג עיקריות - ליסינג מימוני וליסינג תפעולי. ההבדל העיקרי ביניהן הוא בשירות שניתן על-ידי חברת הליסינג ובהתאמה התשלום החודשי המועבר אליה. בליסינג מימוני משמשת חברת הליסינג כגוף מממן בלבד - אנו משלמים סכום חודשי קבוע למשך תקופה מסוימת, העומדת לרוב על 3 שנים, ובסיומה ניתן לפרוע את יתרת התשלום ולקבל את הרכב לבעלותנו. חברת הליסינג, במקרה זה, אינה אחראית על הטיפולים, הביטוח, הרישוי, הטיפול בתקלות וכדומה אלא משמשת כגוף מממן בלבד. בליסינג תפעולי מספקת חברת הליסינג את כל השירותים עבור רכב ליסינג - טיפולים תקופתיים, ביטוחים, אגרת רישוי, תיקונים במידת הצורך וכדומה. השירות הניתן בליסינג תפעולי דומה יותר להשכרת רכב ונותן שקט נפשי לרוכש, בזכות העובדה שהוא פוטר אותו כמעט מכל הדאגות הקשורות ברכב. המחיר הוא תשלום חודשי גבוה יותר עבור רכב ליסינג, הכולל בתוכו גם את התשלומים בגין הרכב, כמו בליסינג מימוני וגם את עלויות האחזקה. גם כאן התשלום החודשי עבור רכב ליסינג הוא קבוע וידוע מראש וגם כאן תוכלו לפרוע את יתרת התשלום בגמר התקופה ולקבל את הרכב לידיכם.

למה לי ליסינג?
רכב ליסינג טומן בחובו יתרונות רבים, הן בהשוואה לרכישת רכב והן בהשוואה להשכרת רכב. יתרונו הגדול של רכב ליסינג על פני רכב שכור הוא התחושה שאיננו זורקים את כספנו לפח - אנו לא משלמים רק עבור השימוש ברכב אלא קונים אותו בתשלומים והופכים את ההוצאה החודשית להשקעה. מי שעדיין מעוניין לשמר את כל היתרונות של השכרת רכב, יוכל לבחור בליסינג תפעולי ומי שמעדיף לדאוג בעצמו לענייני הרכב, בתמורה לחיסכון כספי, יוכל לבחור בליסינג מימוני. עבור מי שמחפש לקנות רכב חדש או יד שנייה, רכב ליסינג מאפשר להפיג את החשש מקניית "חתול בשק" ולקבל רכב אמין ובדוק. יתרון נוסך של רכב ליסינג הוא האפשרות להחליף אותו ברכב אחר, אם לאחר ביצוע העסקה התגלו תקלות כלשהן ברכב.

מקור: http://www.aaaa.co.il/72-article.aspx?

2 תגובות: