משחקים של דורה

משחקים של דורה
לחצו על התמונה למעבר למשחקים

כל מה שצריך לדעת על לפני הגעה לרבנות

כל מה שצריך לדעת לפני הגעה לרבנות

כבר החלטתם על מעצב מושלם לשמלת הכלה, בחרתם את האולם הכי מדהים בארץ, הלכתם לטעימות, מצאתם את הצלם המוכשר ביותר וגם "עשה" לכם יופי של מחיר. אבל זה לא הכל. עכשיו עליכם לעשות גיחה קצרה לרבנות וזאת על מנת להינשא על פי ההלכה, או כמו שנאמר – "כדת משה וישראל".
וודאי כבר נתקלתם בעבר בבירוקרטיה באחד ממשרדי הממשלה. כדי למנוע זאת מכם הפעם, צוות Marryme הלך ו"טורטר" בשבילכם. אנחנו בדקנו מה עליכם להכין ומה עליכם לדעת. הכינו דף ועט…

חשוב להכין מראש:

• תעודת רווקות – בהנחה ובני הזוג אינם גרים באותו אזור מגורים.
• תעודת זהות עם ספח מעודכן למקום מגוריכם הנוכחי.
• כסף – לתשלום האגרה. (לא נורא !)
• תעודות לצורכי הנחה (עולה חדש / חייל / סטודנט / תלמיד ישיבה / אישור לשכת הרווחה).
• שלוש תמונות פספורט של כל אחד מבני הזוג – רצוי עדכניות.
• בחרתם רב שאינו רב מלשכת הנישואין – תאלצו להביא אישור מהרב המחתן.
• עולה חדש יאלץ להביא אישור יהדות ותעודת עולה.
• אישור כשרות המזון באירוע.
• תעודה נישואין של ההורים – מהלשכה בה נרשמו או/ו תעודת גירושין.

מתי עלינו להירשם?


תיק נישואין ברבנות ניתן לפתוח כשלושה חודשים לפני החתונה. אם תמהרו לעשות זאת מיד לאחר הצעת הנישואין, התיק עשוי להתיישן. לכן, בין כל ההכנות לחתונה, זכרו לרשום תזכורת קטנה ביומן, ושלושה חודשים לפני היום הגדול, התייצבו לתחילת התהליך ברבנות. אחרי הכל, גם זה חלק מהחוויה…
היכן עלינו להירשם?
עכשיו אנו יודעים כי צריך להרשם, השאלה הגדולה היא היכן? ובכן, התשובה היא פשוטה – ניתן להירשם במשרדי הרבנות באזור בו אתם גרים יחד או אחד מכם גר, החתן או הכלה. חשוב לשים לב לפרט חשוב – רבים מאיתנו עוברים דירה, אך אינם מעדכנים את ספח תעודת הזהות. יש לגשת למשרד הרבנות האזורי לפי השיוך שלכם בספח תעודת הזהות, או לשנות את הכתובת במשרד הפנים. (אמרנו בירוקרטיה???).

כמה זה עולה לנו?


כבכל משרד ממשלתי, גם כאן תאלצו לשלם סכום אגרה סמלי על מנת לקבל את המסמכים הבאים:
• תעודת רווקות – 135 ש"ח.
• אגרת רישום – 600 ש"ח (40% הנחה – לסטודנט / חייל / שירות לאומי / בני ישיבה / מעמד סוציואקונומי / עולים חדשים).
• מי שיידרש בהליך בירור יהדות, יאלץ לשלם 217 ש"ח נוספים עבור התהליך.

תעודת הרווקות:


מצאתם את משרד הרבנות הקרוב לביתכם, אך לא די בכך שאתם מעוניינים להינשא. הרבנות דורשת כי כל אחד מבני הזוג יביא עדים על מנת לאשר את רווקותכם, דתכם היהודית, ושיוכם, אם קיים, למשפחת כהנים. על העדים להיות מעל גיל 18, חברים קרובים המכירים אתכם היטב. חשוב לדעת כי העדים אינם יכולים להיות בקרבה משפחתית ראשונה – אח, אבא או בן, ועליהם להיות ממין זכר. העדים אינם מחוייבים להגיע עמכם, הם יוכלו לעשות זאת בהמשך. כל מה שצריך, זה לתת להם את מספר התיק שפתחתם.

עולים חדשים:


מי שהוריו לא נישאו במדינת ישראל ועלו ממדינה אחרת, ייאלצו להביא אישור יהדות ותעודת עולה. חשוב לציין כי אישור היהדות אינו הלאום בתעודת הזהות, אלא אישור מרב או מבית הדין הרבני. על מנת לקצר הליכים רצוי להביא מראש, אם יש כמובן, אישור / תעודת לידה של אמכם או סבתכם המציינים את יהדותם.
בהנחה והאישורים אינם נמצאים בהישג יד, ייתכן מאוד כי הליך הרישום לנישואים באחד ממשרדי הרבנות ייארך זמן רב. אם נראה לכם כי יכול להיווצר מצב עדין, מומלץ להתחיל את ההליך מוקדם ככל הניתן.

מקור: http://www.marryme.co.il/%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%AA

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה