משחקים של דורה

משחקים של דורה
לחצו על התמונה למעבר למשחקים

כל מה שצריך לדעת על פירמוט והתקנה מחדש

רגע לפני שאתם מפרמטים, יש כמה דברים שכדאי לעשות. רגע אחרי שפרמטתם, יש כמה תוכנות ששווה להוריד. מדריך

גיבוי: לפני כל פירמוט או התקנה מחדש של מערכת הפעלה, מומלץ תמיד לגבות את הקבצים החשובים. בדרך כלל מדובר בקבצים האישיים שלנו (תוכנות הרי תמיד אפשר להתקין מחדש).‬ בחלונות יש כלי נחמד שיוצר גיבוי של קובצי המשתמש, שאותו ניתן אחר כך לייבא למערכת החדשה בסיום ההתקנה.

ב‭Windows XP-‬ נקרא הכלי (‭File and Settings Transfer (FAST‬ ואילו בחלונות 7 וב‭Vista-‬ נקרא הכלי (‭.Transfer Windows Easy (WET‬ כלים אלה כלולים במערכת ההפעלה ופשוטים מאוד לשימוש, וניתן למצוא אותם תחת כלי המערכת בתפריט ההתחל.

גיבוי דרייברים: דבר חשוב נוסף שכדאי לעשות בטרם מפרמטים את המחשב, הוא לגבות את הדרייברים, או לפחות לזהות במדויק את כל הרכיבים שיש לנו במחשב. כלי מצוין וחינמי לזיהוי חומרה נקרא ‭,SIW‬ וגיבוי דרייברים יכול להיעשות באמצעות תוכנה חינמית ששמה ‭.Driver Max‬

אחרי שגיבינו את כל המערכת, התקנו מחדש את מערכת ההפעלה ושחזרנו את הקבצים החשובים - אפשר לטפל בדברים הקטנים שתמיד חסרים.

חלוקה למחיצות: אחת השאלות המוכרות ביותר היא כיצד לחלק את הכונן בצורה נכונה. כיום, ויסטה וחלונות 7 כוללות כלי פשוט לחלוקה למחיצות, שניתן להגיע אליו דרך ה‭.Disk Manager-‬ עם זאת, מדובר בכלי מוגבל, והעבודה מולו מעט מסובכת.

תוכנה פשוטה מאוד וחינמית למגזר הפרטי בשם ‭Easus Partition Manager‬ נותנת לנו לבצע את אותה פעולה - רק בצורה פשוטה יותר באמצעות סביבה גרפית וממשק פשוט. כמו כן, בתוכנה זו כל שינוי בגודל המחיצה אינו פוגע במידע הקיים בה.

מקודדים: ישנן מספר חבילות של מקודדים שיכולות לעזור לנו לראות ולשמוע סרטים וסרטוני ווידאו בקלות. בין המומלצות: ‭Codec Pack ,CCCP Klite‬ ועוד.

קורא ‭: PDF‬ התוכנה המוכרת ביותר לקריאת קובצי PDF היא התוכנה של ‭.Adobe Acrobat Reader‬ אך לפעמים התוכנה קצת מעיקה, ואולי אפילו מעט כבדה למערכת. פתרון חלופי וחינמי לחלוטין הוא קורא ה‭PDF-‬ בשם ‭.Foxit Reader‬

ניהול קובצי ארכיון (כיווץ): רבים מכירים תוכנות כיווץ כמו Winrar או ‭.WinZip‬ קיימות תוכנות נוספות לטיפול בקבצים מכווצים מכל הסוגים, כמו ‭7zip‬ או ‭,Zip - Al‬ תוכנות חינמיות התומכות במגוון פורמטים.

תוכנות צריבה: ישנן תוכנות צריבה רבות שניתן להשתמש בהן, והמוכרת היא Nero שהיא תוכנה בתשלום. פתרונות חינמיים שיכולים לספק מענה טוב לכל משתמש ביתי, הם ImgBurn או ‭.InfraRecorder‬ בנוסף ל‭Nero-‬ יש גם גרסה "רזה" חינמית בשם ‭.Nero-Lite‬

גיבוי ברשת: ישנם אתרים לא מעטים שמאפשרים לשמור קבצים ומסמכים ברשת, כך שלנו הגולשים תהיה גישה אליהם מכל מחשב. אתר מומלץ הוא ‭www.skydrive.com‬ של מיקרוסופט, המציע שטח אחסון של 25 ג'יגה ברשת בחינם; אתר נוסף הוא ‭,www.adrive.com‬ גם הוא חינמי ומציע 50 ג‘יגה של אחסון ברשת.

כדי להקל על העבודה היומיומית באמצעות תוכנות נוספות, רובן חינמיות, מומלץ להציץ באתר ‭.www.filehippo.com‬ האתר מכיל קישורים להורדה ישירה של רוב התוכנות, והוא מסודר לפי קטגוריות.

מקור: http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/088/407.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה