משחקים של דורה

משחקים של דורה
לחצו על התמונה למעבר למשחקים

כל מה שצריך לדעת על אריק בנאדו

אחרי 18 שנים, אריק בנאדו פורש. בלם מכבי חיפה בן ה-37 עבר ביום ראשון בדיקת אקו לב נוספת, בעקבות אי הסדרים שנתגלו בשבוע שעבר, ולאחר מכן החליט הצוות הרפואי של האלופה על הפסקת פעילותו.

בנאדו, שהצטרף למכבי חיפה בגיל 9 וערך את הבכורה שלו בעונת 91/92, הופיע במדי הירוקים 399 פעמים בליגה, במהלכן הבקיע תשעה שערים. לבלם הוותיק יש גם 42 הופעות באירופה ועוד משחקים 94 במדים הלאומיים.

הוא זכה ב-9 אליפויות המדינה (ביחד עם אלון חרזי, מדובר בשיא ישראלי), שבע מהן במדי הירוקים ועוד שתיים עם בית"ר. הבלם זכה גם להניף 5 פעמים את גביע המדינה (3 במדי חיפה, 2 עם בית"ר) וגרף שלושה גביעי טוטו. מעבר למספרים המרשימים מדובר באחד הבלמים הטובים ביותר בהיסטוריה של חיפה והכדורגל הישראלי.

אריק בנאדו שיחק בשתי קדנציות בית"ר ירושלים. בקדנציה הראשונה הצטרף לקבוצה בעונת 1994-1995 ושיחק במהלך שתי עונות. בקדנציה השנייה הצטרף לקבוצה בעונת 2006-2007 ובמהלך ארבע עונות היה חלק מרכזי בזכייה בחמישה תארים: שתי אליפויות בעונת 2006-2007 ועונת 2007-2008, שני גביעים בעונות 2007-2008 ועונת 2008-2009 וגביע הטוטו בעונת 2009-2010.

במהלך משחקים רבים שימש בנאדו כקפטן והיה דמות מרכזית בקבוצה והיה חלק בלתי נפרד מהזכייה בדאבל היחיד בו זכה המועדון עד כה.

אריק בנאדו במהלך הקריירה בכלל ובמהלך תקופתו כשחקן בית"ר ירושלים, שימש כדוגמא ומופת לסמל המקצוענות והמצוינות. במהלך השנים תמך וליווה בשחקנים צעירים, דגל כל הזמן באורח חיים ספורטיבי, בשאיפה למצוינות, בדרישה למקצוענות ובהישגיות. ביחד עם שחקנים גדולים נוספים כדוגמת שמעון גרשון, דוד אמסלם, דרק בואטנג, מיכאל זנדברג ושחקנים נוספים - היה שותף בנאדו לאחד הקבוצות הטובות ביותר ששיחקו בישראל מאז ומתמיד. גם בעונתו האחרונה במדי בית"ר ירושלים כשהקבוצה לא רצה לאליפות, היה שותף בנאדו לזכייה בגביע הטוטו והנהיג את הקבוצה.

ביום זה אנו נפרדים מגדול הבלמים שצמחו בישראל, משחקן שתמיד דאג לטפח את השחקנים ששיחקו מסביבו ואת כל ערכי המקצוענות והמצוינות העביר ליתר חבריו לקבוצה.

תודה אריק

לקוח מתוך ספורט5 וביתר.נט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה